A szerb főváros 2010-ben vált a Wizz Air bázisává egy repülőgéppel és öt útvonallal, majd az azt követő évek alatt 800%-os növekedést és több mint 480 000-es utasforgalmat ért el a vállalat 2013-ig bezárólag. A Belgrádban állomásozó repülőgép a továbbiakban a légitársaság legújabb bázisán, Rigában kerül elhelyezésre, amely júniustól kezdi meg hubként való üzemelését.
A low-cost modellben üzemelő légitársaság hozzátette, hogy a Nikola Tesla repülőtér jelenleg utasonként 31 eurós díjat kér a vállalattól, míg a nemzeti légitársaság utasonként 17 eurós költséggel számol el a légikikötő felé. John Stephenson, a Wizz Air alelnökének nyilatkozata szerint a szerb főváros légikikötője az alacsony árú repülések ösztönzésére törekedhetne ahelyett, hogy a “drága, monopóliumhelyzetre törekvő Etihad-Air Serbia vállalkozást védik igazságtalanul." A szerb kormány visszautasítja azt a feltételezést, miszerint állami befolyás következtében növelte volna 40%-kal a low-cost légitársaság fizetési kötelezettségeit a repülőtér, hiszen az árnövekedés a légikikötő üzletpolitikájának részét képezi. A közlekedési minisztérium 2013. végén fogadott el egy, a légiforgalom fejlesztését elősegítő irányvonalat, amely esetleges újabb útvonalak létrehozásához szükséges kritériumokat fogalmaz meg. A kormány ugyancsak hozzátette, hogy már jóváhagyták a Wizz Air 2014-es nyári szezonra vonatkozó útvonal igényeit.
A légitársaság a repülőtéri díjak növekedésének köszönhetően 5-10%-kal növeli repülőjegyeinek árát, valamint az előbb említett járatok mellett ugyancsak ritkítja a Stockholm, Párizs Beauvais, Bázel, Memmingen és Eindhoven irányba közlekedő útvonalait. A Lárnaka, London Luton, Göteborg, Malmö és Dortmund irányú járatokat jelenleg nem érinti a Wizz Air lépése.
A hír forrása: Airportal