Az Alitalia EI-EIB lajstromú Airbus A320-200 típusú repülőgépe vasárnap este helyi idő szerint 20:10-kor végzett megközelítést a 16L jelzésű futópályára, amikor a repülőszemélyzet a megfelelő futómű-visszajelzés hiányában átstartolás mellett döntött.
A rutinellenőrzések elvégzése után alacsony áthúzást hajtottak végre a 16L pálya felett, így a földi személyzet is megerősíthette azt, hogy a jobb főfutó nem nyílt ki és nem csak egy hibás jeladó keltett pánikot.A pilóták 50 perccel az átstartolás után a felkészülést követően egyetlen nyitott főfutóval végeztek leszállást a 16L futópályára, mely akkor már a helyi tűzoltóság által egy különleges habréteggel fel volt locsolva, ami egy esetlegesen bekövetkező tűz kialakulását hivatott megakadályozni.
Az utasok és a személyzet vészcsúszdák segítségével hagyták el a gépet. A landolás és a vészkiürítés a nyilvánosságra került videó és fotók alapján az előírásoknak megfelelően lett végrehajtva, így a repülőgép nem sodródott le a futópályáról.
Habár a leszállás előtt viharjelenségre figyelmeztetett a METAR a repülőtér környékén szinte biztosan állítható, hogy az aktuális időjárásnak semmi köze nem volt az Airbus futómű-meghibásodásához, viszont a személyzet képzettségét dicséri, hogy az esti órákban erős szél mellett ilyen kritikus manővert végre tudtak hajtani, még akkor is, ha normál esetben gyakran találkoznak viharfelhőkkel a világ számos légikikötője felett.
A képek jól mutatják, hogy a gép súlyos sérüléseket szenvedett, de egyelőre még nem érkezett hivatalos információ a gépet ért károkról így az is kérdéses, hogy ki tudják-e javítani az A320-ast.
Forrás: Airportal