gtag('config', 'AW-853523673');

Átprogramozták az eltűnt maláj gépet

Valószínűleg a pilótafülkéből programozták azt a számítógépet, amely nyugat felé térítette el a tíz napja eltűnt maláj gépet – írja a New York Times. A lap szerint a 370-es járat útirányának módosításához hét vagy nyolc parancssort kellett begépelni egy olyan számítógépbe, amely egy térdmagasságú panelbe van beépítve, a pilóta és a másodpilóta közé.

Átprogramozták az eltűnt maláj gépet

A pontos repülési tervet már a felszállás előtt betáplálják a rendszerbe, ami pontról pontra navigálja a gépet a kijelölt útvonalon. Bárki is térítette el a gépet, annak jól kellett ismernie a légi irányítási rendszereket. Egyelőre nem lehet tudni, hogy a rendszert felszállás előtt vagy később programozták újra.

Mindenesetre ha így történt, az erősíti a maláj hatóságoknak azt a korábbi felvetését, hogy a gépet szánt szándékkal térítették el. Kína malajziai nagykövete, Huang Huaikang korábban bejelentette: a hatóságok a repülőn utazó valamennyi kínai állampolgár esetében megvizsgálták a személyes körülményeket, hátteret, és egyikük esetében sem találtak arra utaló jelet, hogy terrorizmussal állna kapcsolatban. A repülő 227 utasának kétharmada volt kínai állampolgár.

Értettek hozzá

A maláj hatóságok szerint a gép másodpilótája volt az, aki március 8-án utoljára beszélt a légi irányítókkal. Ekkor még működött az ACARS (Aircraft Communicatios Addressing and Reporting Systems) nevű, a légi irányítás számára adatokat küldő rendszer is, majd nagyjából ugyanakkor állt le, amikor a szóbeli kommunikáció is megszakadt, és a gép jeladója kikapcsolt. Ez az amerikaiak szerint azt a gyanút erősíti, hogy a gép eltűnését előre eltervezték.

A nyomozók most azt elemzik, hogy a gép az irányváltása után érintett-e bármilyen más útvonalon található légi ellenőrzési pontokat a radar alapján, mert ha igen, az azt jelentené, hogy a gépet továbbra is képzett pilóta irányította, számítógép segítségével. A gyanú szerint a gép útvonalához hozzáadtak egy az eredeti repülési tervtől eltérő ellenőrzési pontot. Ez rendes körülmények között is lehetséges, ha forgalmi vagy időjárási okokból erre a légi irányítás utasítást ad, de ebben az esetben ilyesmi nem történt.

Az mindenesetre nagyjából kizárt, hogy egy utas újra tudta volna programozni a rendszert, mivel erre csak olyasvalaki lehet képes, aki ismeri a Boeingek vezérlését, ha nem is feltétlenül a 777-esét. Egy új ellenőrzési pont hozzáadásához egy ötjegyű kódot kell begépelni, ezek laikusok számára értelmezhetetlen kombinációk.

Egy öngyilkossághoz túl komplikált

Egy a New York Timesnak nyilatkozó repülésbiztonsági szakértő, John Cox szerint az átprogramozással járó fáradozás nem illeszkedik azoknak az eseteknek a sorába, amelyekben a pilóták szándékosan ölték meg minden utasukat.

Ez történt például egy a Nantucket-szigetről felszálló Egyptair-járat esetében, 1999-ben, és egy 1997-es indonéz SilkAir-járat is így végezte. Ezek a pilóták viszont nem bíbelődtek az átprogramozással: egyszerűen lerántották a gépük orrát, és belecsapódtak a tengerbe..

Kína műholdakkal keresi

A gép eltérítéséről már korábban is születtek elméletek, ezek azonban még csak a jeladó kikapcsolásáról szóltak, illetve arról, hogy a gép az Indiai-óceán felett tűnhetett el. Ez viszont továbbra sem biztos, a gépet Kínában is keresik, az északi lég ifolyosó térségében.

Kína a kereséshez 21 műholdat vetett be, az Indiai-óceán déli része mellett egész Ázsiában és a Kaszpi-tenger térségében is keresik a gépet. Malajzia közlekedési minisztere, Hishammuddin Huszein keddi sajtótájékoztatóján azt mondta: a nemzetközileg összehangolt keresőakció összesen 2,24 millió tengeri mérföldre (körülbelül 7,7 millió négyzetkilométerre) terjed ki.

A tálibok nem tudnak semmit

A pakisztáni, indiai és közép-ázsiai légi hatóságok azt mondják, nem tudnak semmit az eltűnt gépről, csak úgy, mint a tálibok – írja a Reuters.

Malajzia mind az északi, mind a déli keresési útvonalakon fekvő országokba diplomatákat küldött, hogy radar- és műhold-információk kikérésével segítsék a kutatást. Az indiai hatóságok „bizarrnak” találták az ötletet, hogy a gép órákig repülhetett az indiai légtérben, anélkül, hogy felfedezték volna. Az, hogy Indiának nem tűnt volna fel a gép, már csak azért is valószínűtlen, mert a pakisztáni határ felügyelete a nukleáris fenyegetettség miatt különösen szigorú.

A pakisztáni hatóságok átnézték a radarfelvételeket, de semmit nem találtak rajtuk. Kazahsztán és Kirgizisztán sem látott azonosítatlan repülőket a légterében március 8-án.

Miért nem telefonált senki?

A gép eltűnését övező rejtélyek sora most újabb elemmel bővült: az amerikai The Wire vetette fel, hogy érthetetlen, hogyan lehetett úgy eltéríteni egy gépet, hogy az utasok közül senki ne értesítse hozzátartozóit. Ez különösen annak fényében meglepő, hogy még a 2001. szepterber 11-én eltérített repülők utasai is telefonáltak a fedélzetről.

A maláj gépről nem csak hívások nem mentek ki, de a közöségi médiában sem posztolt senki az MH370-esről. Ennek egyik oka az lehet, hogy azon a magasságon, ahol a gép repült, már igen kicsi a jelerősség, ráadásul ezen az útvonalon még alacsonyabban sincs állandó térerő. 

Egy másik lehetséges magyarázat szerint az utasok a hirtelen lecsökkent kabinnyomás miatt kialakuló oxigénhiányban gyorsan elaludhattak, emiatt nem kereshették hozzátartozóikat.

Ahogy korábban megírtuk, a rokonok még napokkal a gép eltűnése után is próbálták hívogatni hozzátartozóikat, és állításuk szerint azok telefonjai többször ki is csengtek. Egy telekommunikációs szakértő szerint viszont ezek inkább pár másodperces fantomcsöngések lehettek, ami alatt a hálózat kereste az adott mobilt, majd szétkapcsolt.

A cikk forrása: Index

Elérhetőségek

Kültéri parkoló 

Kültéri fedett parkolás

Beltéri, zárt teremgarázs

Szolgáltatásaink

Autómosás, takarítás

 

1./ Személyautó, SUV, Kisbusz

Autóját az időjárás függvényében takarítjuk, visszaérkezése előtti nap vagy aznap. Lehetőség szerint a takarítás után garázsba állítjuk.

 

2./ Prémium autótakarítás

A következőket tartalmazza a mosás és takarításon kívül:

- Autó Klímarendszerének, szellőzőinek és teljes utasterének  a szagsemlegesítése,  fertőtlenítése ózongenerátorral.

 

Próbáljon ki minket, és nem akar majd máshol parkolni!

Nálunk nincs reptéri behajtási költség!

Mozgássérült parkolóval is rendelkezünk

Bőrönd súlyának ellenőrzése

Kulturált családias környezet, tiszta mosdók

Óriás parkoló terület(kültér, beltér)

A legjobb árakat kínáljuk!

Megérkezéskor a reptéri transzfer azonnal indul. Több transzfer autóval dolgozunk.

Utasainkat közvetlenül az indulási szintre visszük.

Bankkártyás fizetési lehetőség

Bankkártyás fizetési lehetőség