Barcelona magasabb színvonalon: ismét Ferihegyen a Vueling

Ünnepélyes keretek közt is megnyitotta Barcelona és Budapest között közlekedő járatát a spanyol Vueling légitársaság, amely Airbus A320-as típusaival a nyári szezon heteinek három napján kínál közvetlen összeköttetést a katalán és a magyar főváros repülőterei között.

Barcelona magasabb színvonalon: ismét Ferihegyen a Vueling

Egy olyan légitársaságot köszönthetett a mai napon a Budapest Airport, amelyről a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető vállalat azt is elmondhatja, annak bizony egykori konkurensével is volt már viszonya. A spanyol Clickair, amelyet a 2004 óta működő Vueling 2008-ban olvasztott magába ugyancsak üzemeltetett járatokat a ferihegyi repülőtérre, s ami azt illeti a Vueling is visszatérő vendégnek számít, gépei korántsem először fordulnak meg a magyar fővárosban. 

A flottáját az Airbus A320-as gépcsaládra építő légitársaság jelenleg összesen 89 darab repülőgéppel rendelkezik, ebből négy Airbus A319-es, a többi mind a nagyobb utasbefogadó képességű A320-as, amelyekből már többet is az új sharklet szárnyvég-technológiával üzemeltetnek a nagyobb fokú hatékonyság érdekében. S ha már sharklet, akkor ajánlott megemlíteni, Spanyolországban a Vueling volt az első légitársaság, amely ezzel a mintegy 4%-os üzemanyag takarékosságra képes kiegészítővel állított szolgálatba gépet, tavaly márciusban. A jövőre nézve további 62 darab A320-as áll fix rendelés alatt, amelyeket az International Airlines Group (IAG) kötött le a Vueling számára.

Barcelona magasabb színvonalon: ismét Ferihegyen a Vueling - Reptéri parkoló

A társaság 2013-ban csatlakozott a spanyol nemzeti légitársaságot, vagyis az Iberiát és a British Airwayst is iránytó csoporthoz. A tavaly augusztusban aláírt szerződés szerint ebből a hatvankét gépből harminc ráadásul már az újabb generációs A320neo lesz, sőt a Vueling egyes útvonalainak nagyobb kapacitása érdekében a leghosszabb törzsű kivitelt, az A321-est is flottájába készül venni. 

Javier Suarez, a Vueling járatfejlesztési igazgatója mai, a SkyCourt terminál konferenciatermében tartott sajtótájékoztatóján elmondta, a 180 üléses A320-asokkal szemben az A321-esek akár 220 utast vehetnek majd fedélzetükre. Az "akár" bizonyára annak szólt, hogy a legújabb A321neo-k esetében az Airbus azon dolgozik, hogy plusz 16 ülőhely-opcióval vezesse forgalomba a típust, ami igazán csábító lehet a légitársaságoknak, kiváltképp a diszkont üzemet folytatóknak, és ha igaz, ennek a nagyobb kapacitású A321 verziónak iparági források szerint éppen az IAG volt az egyik legfőbb szószólója, amikor az Airbus-szal kezdett gépvásárlási tárgyalásokba. 

A második legnagyobb

A Vueling az idők folyamán Spanyolország második legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát, az IAG keretein belül pedig egyre szorosabb kapcsolata van nemcsak az Iberiával, hanem a British Airways-zel is, amellyel épp a múlt héten kötöttek egy alapos, főleg az olaszországi hálózatra koncentráló code-share egyezményt, kölcsönösen kihasználandó a Vueling legújabb, római Fiumicino bázisának előnyeit. 

Barcelona magasabb színvonalon: ismét Ferihegyen a Vueling - Reptéri parkoló

A Vuelingről tudni érdemes, tíz évvel ezelőtt mindössze két A320-assal indult és négy útvonalat kínált. Napjainkban pedig már csaknem 90 repülőgépe és mintegy 130 célpontot átölelő, Európán kívül a Közel-Keletet és Afrikát is felvonultató útvonalhálózata van, és fennállása óta már 75 milliós utasforgalommal büszkélkedhet. Suarez tájékoztatása alapján az elmúlt évben 17 millió utast szállítottak, az ideiben már húszat szeretnének, s talán a legfontosabb, 130 millió eurós volt a nyereségük. Egyértelműen egy figyelemre méltóan sikeres, feltörekvő légitársaságról van tehát szó. 

Budapestről Barcelona: kapu Spanyolországra 

Első ránézésre, ha értetlenséget nem is, de mindenképp kérdéseket vet fel, hogy miért éri meg a Vuelingnek egy barcelonai járatnyitás Budapestre, amikor már két légitársaság is repül a vonalon. A Wizz Air és a Ryanair is versenyez az utasokért, és akkor idén a Vueling is színre lépett. 

Működési modelljében a Vuelinget is low-cost légitársaságként tartják számon, de a mai sajtótájékoztatón Javier Suarez igyekezett rávilágítani, ők nem teljesen azok. Diszkont modellhez hasonlóan működnek, de hagyományos légitársaságoknál megszokott szolgáltatásokkal is rendelkeznek. Ilyen például a két-osztályú fedélzet, rajta az üzleti utazók igényeinek szánt Excellence zónával, amely kényelmesebb, középen egy hely kimarad elvű 2-2-es elrendezésű üléseket, jegyárban foglalt fedélzeti ellátást, és olyan járulékos, a reptereken igénybe vehető szolgáltatásokat is tartalmaz, mint az üzleti várók igénybe vételének, vagy az esetleges jegymódosításnak a szabad lehetősége.

A másik fontos dolog, amit a Spanyol Turisztikai Hivatal Bécsből érkezett, Magyarországért is felelős vezetője, Javier Rodriguez Mañas mellett Spanyolország magyarországi nagykövetének, Enrique Pastor de Gana jelenlétével is igyekezett hangsúlyozni a Vueling, hogy nemcsak önmagában egy direkt járatot szeretnének ajánlani a magyar utazóknak, hanem Barcelonán keresztül kaput is Délnyugat-Európára. 

„Nagyon örülünk, hogy ismét Budapesten köszönthetjük a Vuelinget. Az új barcelonai járatra egészen biztosan nagy lesz az igény, hiszen ezen az útvonalon idén közel 20%-kal nő az utazók száma.” – jelentette be Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. Hozzátette: „Barcelona remek úti cél a mediterrán éghajlat, a pezsgő városok szerelmeseinek, hiszen Katalónia központja minden tekintetben világhírű kulturális és gasztronómiai élményeket kínál az oda látogatók számára.

Barcelona magasabb színvonalon: ismét Ferihegyen a Vueling - Reptéri parkoló

A menetrendet illetően a Vueling budapesti jelenléte egyelőre szezonális. A légitársaság előreláthatólag szeptemberig marad, addig szerdánként, péntekenként és vasárnaponként közlekednek, de ha a járat jól teljesít, lehetséges lesznek tovább is. Az optimizmust alátámasztja az is, hogy Javier Suarez tájékoztatójában, amikor az Airbus A321-esről beszélt, reményét fejezte ki, hogy akár budapesti járatukra is szükség lehet majd a leendő nagyobbik gépükre. A járatok földi kiszolgálását a ferihegyi reptéren egyébként a Menzies Aviation Kft. végzi. 

Egy majdnem hálózati spanyol 

Spanyolországba közvetlen járattal a budapesti Liszt Ferenc repülőtérről a Malév 2012 év eleji megszűnése óta eddig kizárólag és egyértelműen low-cost üzemű légitársasággal lehetett csak eljutni. 

Ezen tulajdonképp a Vueling sem változtat, csak akkor beszélhetnénk konkrét fordulatról, ha az Iberia, vagy egy új magyar nemzeti légitársaság kapcsolódna be a spanyol és magyar országok közötti légiközlekedésbe, de tény, a jelenlegi kínálatban, a közbeszédben csúnyán csak fapadosnak titulált szegmensben ők a felsőbb színvonalat képviselik és átszállási lehetőségeket, törzsutas-programot, igény szerint business osztályt is kínálva már-már úgy érezheti a Spanyolország felé kényelmesen és kellemesen repülni kívánó, az elmúlt két évben, a Malév kiesése óta elanyátlanodott utas, végre egy hagyományos jellegű légitársasággal van dolga.

Forrás: www.airportal.hu

Elérhetőségek

Kültéri parkoló 

Kültéri fedett parkolás

Beltéri, zárt teremgarázs

Szolgáltatásaink

Autómosás, takarítás

 

1./ Személyautó, SUV, Kisbusz

Autóját az időjárás függvényében takarítjuk, visszaérkezése előtti nap vagy aznap. Lehetőség szerint a takarítás után garázsba állítjuk.

 

2./ Prémium autótakarítás

A következőket tartalmazza a mosás és takarításon kívül:

- Autó Klímarendszerének, szellőzőinek és teljes utasterének  a szagsemlegesítése,  fertőtlenítése ózongenerátorral.

 

Próbáljon ki minket, és nem akar majd máshol parkolni!

Nálunk nincs reptéri behajtási költség!

Mozgássérült parkolóval is rendelkezünk

Bőrönd súlyának ellenőrzése

Kulturált családias környezet, tiszta mosdók

Óriás parkoló terület(kültér, beltér)

A legjobb árakat kínáljuk!

Megérkezéskor a reptéri transzfer azonnal indul. Több transzfer autóval dolgozunk.

Utasainkat közvetlenül az indulási szintre visszük.

Bankkártyás fizetési lehetőség

Bankkártyás fizetési lehetőség