Az Emirates több térségbeli országban is jelen van dubai járataival.
A budapesti repülőtérhez legközelebbi Bécs mellett Prágában és Varsóban is rendszeresen megfordulnak a légitársaság nagyobbnál nagyobb utasszállító repülőgépei és jövő év elejétől már Kijev is bekapcsolódik a hálózatba.
Az osztrák és cseh fővárosba már eleve Boeing 777-300ER típusaival közlekedik az Emirates, de január 1-jétől már Varsóban is a triplahetes Boeing lesz a mindennapi járatok teljesítője. A január 16-án induló, szintén napi rendszerességű kijevi vonalon pedig négy-hajtóműves Airbus A340-500-as típus áll szolgálatba.
Az utóbbi években a low-cost modellben működő flyDubai légitársaság is erőteljes expanziót indított a kelet-közép-európai régióba. Boeing 737-800NG gépeikkel repülnek többek közt Belgrádba, Szkopjéba és Bukarestbe is. Mint tavaly októberben megtudtuk Budapestre azonban nem készülnek.
A három jelentős Öböl-menti légitársaság közül Magyarországra eddig egyedül a Qatar Airways nyitott járatot, még 2011. január 17-én. Az ötcsillagos társaság keskenytörzsű Airbus gépei a hét minden napján repülnek Doha és Budapest között és a járatok szép telítettségnek is örvendnek, rövidesen akár a típusváltás is esélyes lehet.
Amióta az Etihad Airways a JAT Airways-be helyezte bizalmát és 49%-os tulajdonrészt szerzett az Air Serbia néven újjászerveződő cégbe nem valószínű, hogy közvetlen járatot indítanának Budapestre, várhatóan megteszi majd az új partner, hogy vele lehessen eljutni Belgrádon keresztül Abu Dhabiba.
A Wizz Air diszkont légitársaság ugyan október 27-én elindította Budapestről közvetlen dubai járatát, ami azonban az üzemeltetési modellből adódóan nem illeszkedik a hagyományos, hálózati formába, tehát leginkább csak a közvetlen, a Dubait meglátogatni kívánó utazóknak kínál hasznos összeköttetést. A keleti irányú átszálló forgalomból az Öbölben működő légitársaságok közül jelenleg tehát egyedül a Qatar Airways részesül.
Tekintve a magyar-arab gazdasági kapcsolatok egyre erősödő mivoltát többször felmerült már, hogy az Emirates is járatot fog nyitni Budapestre. A légitársaság flottájában kizárólag nagy teljesítményű szélestörzsű típusok üzemelnek, már csak ezért is a Liszt Ferenc repülőtér egyik büszkesége lehetne ez a járat a turisztikai, üzleti és egyáltalán légiközlekedési jelentőségéről nem is beszélve.
A magyar utazók körében is egyre népszerűbb Dubai jelenleg nem érhető el olyan légitársasággal, amely hálózati szolgáltatást is kínál, illetőleg amely gépének fedélzetén az átlagosnál magasabb szintű kiszolgálás is igénybe vehető.
Az AIRportal.hu birtokába jutott legfrissebb információk szerint ez egy darabig még így is marad, mivel az Emirates szóvivője megkeresésünkre adott válaszában jelezte, Budapest a légitársaság stratégiai érdeklődésének középpontjában álló város, de egyelőre nem terveznek járatot indítani ide. Szinte biztosra vehető hát, hogy a jövő nyári menetrendben még nem érkeznek Emirates gépek a ferihegyi repülőtérre.
Mindezt persze akár kedvező hírként is fel lehet fogni, mert azt amit eddig is tudni lehetett, miszerint az Emirates budapesti járat nyitását fontolgatja nem cáfolta a dubai légitársaság, így akár a nem is olyan távoli jövőben valóban megjelenhet Budapesten a világ egyik legjelentősebb légifuvarozója.
Forrás: Airportál