A norvégok által épített ausztrál hadihajónak van egy masszív, 60 tonnás daruja, amely képes kiemelni a roncsokat, és a Bluefin-21 tengeralattjáró drónt is innen irányítják. A Bluefin-21 3D-s térképet készít az óceán fenekének arról a részéről, ahol a feltevések szerint a gép fekete dobozának a jeleit fogták be a múlt héten.
Nemrég az ausztrál miniszterelnök, Tony Abbott mindekit meglepett azzal, amikor azt nyilatkozta, hogy az eltűnt malajziai utasszállító után kutató hatóságok bizonyosak abban, hogy a tenger mélyéről érkező jeleket a repülőgép fekete doboza adja le. Biztosak vagyunk abban, hogy néhány kilométeres pontossággal ismerjük a fekete doboz helyét. A keresés vezetője, Angus Houston viszont kevésbé lelkesen azt jelentette be, hogy az első elemzések szerint az Indiai-óceánnál csütörtökön észlelt jelek nagy valószínűséggel nem az eltűnt malajziai utasszállító gép fekete dobozából származnak.
De az ellentmondásos információk ellenére egy biztos: amióta az Ocean Shield csatlakozott a kutatáshoz, minden felgyorsult: a műholdképek által kiszúrt úszó roncsok helyett hirtelen sokkal pontosabb jeleket tudnak bemérni.
Mivel a hatóságok tévedtek, és hetekbe telt, mire rájöttek, hogy a gép legalább 1100 kilométerrel odébb zuhanhatott le, mint eredetileg hitték, az Ocean Shiled már csak akkor érkezett a területre, amikor a fekete doboz jelei halványulni kezdtek. Ennek ellenére a hajó legénysége már a második napon jeleket érzékelt. Egy olyan, vastag iszapréteggel fedett, nagyon rosszul feltérképezett területen, ahol a tenger 4,5 kilométer mély, ráadásul a víz változó hőmérséklete sem segítette a vételt.
A Malaysia Airlines MH370-es járata Pekingbe tartott 239 emberrel a fedélzetén, amikor március 8-án eltűnt a légiirányítók radarjainak képernyőjéről.
A hír forrása: Index