Ezek után kerül majd sor az igazán hosszú távú járatok repülésére, mert az Airbus természetesen azokat sem hagyja ki a sorból. A ma kezdődött ELF, vagyis angol megfelelője szerint Early Long Flights járatok viszont nem részei a hatósági berepülési programnak, csupán a gép rendszereinek alapos, valódi utasokkal való ellenőrzéseként és útvonal teljesítő kísérleteként szolgálnak.
A program résztvevője az MSN2 prototípus, amely egyelőre, a jelenleg négy gépes A350-900XWB berepülő flottából az egyedüli, amelynek fedélzete teljesen kiépített. A ma délelőtt, helyi idő szerint 09:20-kor a toulouse-i Blagnac repülőtérről felszállt első járaton majdnem 250, az Airbus munkatársai közül toborzott próbautas tartózkodott, de a fedélzeten volt további 30 kabinszakértő is az Airbus, valamint a partnercégek részéről.
Az Airbus idén készül forgalomba állítani legújabb, kompozit építésű szélestörzsű típusát. Az A350-900XWB várhatóan az ősz végén kerülhet üzemeltetői kézbe. Az indító légitársaság, a Qatar Airways vezérigazgatója korábbi nyilatkozata alapján novemberre várja az első sorozatgyártott A350-est.
A hír forrása: Airportal.hu