Az első Budapest – Dubaj járat elindulása nem csak a légitársaság szempontjából volt jelentős mérföldkő, a járat érkezésével egy időben nyitotta meg kapuit Dubaj új repülőtere, a Dubai World Central – Al Maktoum Nemzetközi Repülőtér az utasforgalom előtt.
A Wizz Air új járatát ezért is kivételes figyelem övezte, így a nyitójárat nem a normál menetrend szerint, hanem egy korábbi hajnali időpontban indult, hogy a mintegy öt és fél órás repülést követően a Wizz Air is részese lehetett a nagyszabású reptérnyitó és járatnyitó ünnepségnek.
A Wizz Air HA-LWR lajstromú Sharkletekkel felszerelt Airbus A320-as gépe összesen 110 fővel a fedélzetén W6 2497 járatszámmal pontosan szállt fel David Morgan kapitány irányításával. A repülés eseménytelenül telt, a járat tervezett útvonala Magyarország – Románia – Bulgária – Fekete Tenger - Törökország – Szíria – Irak és végül a Perzsa Öböl fölött vezetett.
A Wizz Air az új dubaji járatra maximum 140 utasnak ad el jegyet, de nem azért mert az Airbus A320-as repülőgépek nem tudnák teljesíteni ezt a távolságot maximális terheléssel, hanem mert a Wizz Air cégpolitikája szerint a repülőgép maximális súlya sem haladhatja meg a 71,5 tonnát. Ezt az értéket túllépve ugyanis a légitársaság költségei drasztikusan emelkednének, mivel ebben az esetben már egy magasabb kategória szerint kellene fizetni az esedékes leszállási és átrepülési díjakat.
A repülőgép süllyedés közben elhaladt a csodálatos partvonal felett, így az ablak mellett ülők már a levegőből megtekinthették a Jumeira pálmaszigetet, vagy a város fölé magasló Burj Khalifa felhőkarcolót.
A légiforgalmi irányítás egy extra várakozó-kör lerepülésére utasította a pilótákat, ugyanis a Wizz Air gépnek másodpercre pontosan meghatározott koreográfia szerint kellett megérkezni, ugyanis az ország vezetője, Mohammed bin Rashid Al Maktoum és az ország többi előkelősége is jelen volt a járat fogadásakor. Dubaj új repülőtere jelenleg egy futópályával rendelkezik, de a légikikötő a tervek szerint 2027-re már öt darab párhuzamos, egyenként 4900 méter hosszú pályával fog rendelkezni, hogy az óriási térségbe irányuló és tranzitutas és áruforgalmat zökkenőmentesen le tudják majd bonyolítani.
Az ünnepélyes vízsugaras köszöntést követően a repülőgép mellett légkondicionált buszok sorakoztak fel, melyek 2 perc alatt szállították az érkezési csarnokhoz az utasokat.
A repülőtér személyzete apró édességgel kedveskedett a buszról leszállóknak akik ezt követően haladhattak tovább a vízum és útlevél ellenőrzéshez.
A repülőtéren az útlevélkezelést és a belépéshez szükséges papírok meglétét láthatóan még kissé bizonytalanul Egyesült Arab Emirátusok állampolgárai kezelték, az egyéb kiszolgáló pozíciókat azonban túlnyomórészt vendégmunkások, elsősorban indiaiak és filippínók töltik be. Ez jellemző az országban zajló hatalmas építkezésekre és bármilyen egyéb területen betöltött munkakörre is: helyi lakos aligha áll neki téglát pakolni.
Az ellenőrzést követően a magyar delegáció útja a sajtótájékoztató helyszínére vezetett, a rendezvény befejeztével pedig impozáns állófogadás várta a meghívottakat, ahol a repülőtéri dolgozók is jóllakhattak, ugyanis a felkínált ételek mennyisége ezt is lehetővé tette. Így a csomaghordók ez alkalommal egy asztalról csemegéztek a sejkekkel. Igen, más világ!
A Wizz Air járatai eleinte heti négy alkalommal fogják megtenni a Budapest - Dubaj - Budapest útvonalat. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről 12:35-kor indulnak majd a járatok, és másnap 00:35-kor térnek vissza Dubajból.
Forrás: Airportal