Sűrűn teltek a Budapest Airport nyári menetrendi szezont nyitó napjai, több új útvonal is indult, sőt új légitársaságot is volt szerencséje köszönteni a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető cégnek a tavasz beköszöntével.
Ma az Air France - KLM csoport low-cost modellben működő légitársasága, a Tranasvia France következett, amely április 15-én nyitotta meg legújabb párizsi (Orly) járatát.
A járatfogadó ceremóniára azonban a mai napon került sor, amikor Hervé Kozar, a Transavia kereskedelmi igazgatója is el tudott látogatni Budapestre, hogy a sajtó tájékoztatása mellett a Budapest Airporttal közösen is megünnepelhessék a rotterdami után a második, a Liszt Ferenc reptérről heti háromszori rendszerességgel, keddenként, csütörtökönként és vasárnaponként is igénybe vehető járatukat.
A Transavia France igazán kitett magáért, mivel a mai budapesti járatukra a flotta legújabb Boeing 737-800 típusát (F-GZHL) állították, amelyet április 8-án az üzemanyag fogyasztás csökkentésében élen járó winglet szárnyvégekkel és nem utolsó sorban a megrendelők számára egyelőre opcionális extraként választható Boeing SkyInterior (BSI) kabinbelsővel vettek át az amerikai repülőgépgyártól a GECAS lízingcég finanszírozási konstrukciójában. Az egyosztályos elrendezésben összesen 186 utas szállítására alkalmas gépen egyébként 163 utas érkezett Párizsból. Budapesten a földi kiszolgálást a Menzies Aviation Hungary Kft. biztosítja. A 2007 óta működő Transavia France (a Transaviát 1965-ben alapították, 2003 óta az Air France - KLM csoport tagja) gépparkja a low-cost modellnek megfelelően egyetlen géptípussal, a Boeing 737-800-assal működik, amelyből jelenleg 13 darab áll rendelkezésre, de folyamatosan igyekeznek fejleszteni a flottát. A meglévő gépek átlagéletkora 6.3 év.
A Budapest Airport a hagyományokat követve a 31R futópályára történt landolást követően a repülőtéri tűzoltó szolgálat közreműködésével diadalív vízsugaras köszöntéssel fogadta az R277-es külső állóhelyre guruló gépet, majd a járat személyzetét a szokásos, ez alkalommal stílusosan egy francia croissant formázó ünnepi tortával ajándékozták meg. Hervé Kozart Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója üdvözölte közvetlenül a Boeing 737-es mellett, de jelen volt Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója, valamint Melles Botond, az Air France - KLM magyarországi képviseletvezetője is, a reptér üzemeltető járatfejlesztési osztályának munkatársaival egyetemben. „Különösen fontos az új járat a Budapest Airport számára, hiszen Párizs a második legnagyobb forgalmú útvonal Budapestről, ahogy a francia főváros is Európa egyik meghatározó pénzügyi, gazdasági és kulturális központja.” – jelentette ki a járatnyitással egybekötött sajtótájékoztatón Jost Lammers. A Budapest Airport vezérigazgatója hozzáfűzte: „A Transavia járatának elindítása újabb lökést adhat a Párizs és Budapest közötti forgalomnak, mostantól immár négy légitársaság és három párizsi repülőtér közül választhatnak a budapesti utasok.”
„Budapest az egyik legfontosabb, perspektivikus piac a számunkra, amit az is jelez, hogy már az első járatokra 90% körüli a foglalások aránya.” – mondta el Hervé Kozar. A Transavia kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta: „Hosszú távú terveink vannak Budapesten, mi nem fogjuk egyik évben elindítani, majd megszüntetni a járatunkat a következőben. Ellenkezőleg: csak az idén 19 új járatot indítottunk el és a következő évek mindegyikében 30%-os fejlődéssel számolunk."
Hervé Kozar a sajtótájékoztatón arra is felhívta a figyelmet, hogy március 31-től immáron a Transavia járatain is adott a lehetőség az Air France - KLM FlyingBlue pontjainak gyűjtésére, így még inkább összehangolva a cégcsoport szolgáltatásait.
A hír forrása: Airportal