Lelőtték a Malaysia Boeing 777-esét Ukrajnában

Lelőttek egy malajziai utasszállító repülőgépet csütörtökön Kelet-Ukrajnában 10 kilométeres magasságban - jelentette az Interfax hírügynökség légügyi forrásokra hivatkozva.

Lelőtték a Malaysia Boeing 777-esét Ukrajnában

Az ukrán belügyminisztérium tanácsadója közölte, hogy a repülőgépet egy Buk föld-levegő légvédelmi rakétával lőtték le. Kijev is megerősítette, hogy meghalt a 280 utas és a 15 fős személyzet.

Korábbi értesülések szerint a katasztrófa Kelet-Ukrajnában az orosz határtól 60 kilométerre, Donyeck körzetében történt. A maláj légitársaság Twitter-üzenetben közölte, hogy minden kapcsolatot elvesztett a géppel, amikor az az ukrajnai légtérben repült. A hágai magyar nagykövetség az MTI-t arról tájékoztatta: a holland külügyminisztériumnak nincs információja arról, hogy a gépen magyar utas tartózkodott volna.

A rakétával lelőtt gép a Malaysia Airlines 17-es számú, Amszterdamból Kuala Lumpurba tartó járata volt, amelyet egy Boeing 777-200ER típus teljesített.

Az MTI kijevi tudósítója jelenti 

Az ukrán védelmi minisztériumból származó információ szerint a gép a Donyeck megyében, Torez városától nem messze, Hrabovo település közelében zuhant le. A Donyeck megyei adminisztráció közlése szerint Hrabovo környéke a szeparatisták ellenőrzése alatt áll.

A gépet Anton Herascsenko belügyi tisztségviselő közlése szerint "terroristák", azaz kelet-ukrajnai szakadárok lőtték le Buk típusú légvédelmi rakétával. A szakadárok ezt cáfolták, s azt állították, hogy nincsenek ilyen magaságban is bevethető légvédelmi fegyvereik. 

Jurij Butuszov, a Cenzor.net ukrán hírportál főszerkesztője arról számolt be Facebook-oldalán, hogy a malajziai géppel egy időben a térségben repült az ukrán légierő egy Il-76-os katonai szállítógépe. Az újságíró elképzelhetőnek tartja, hogy az ukrán katonai gépet akarták lelőni, de célt tévesztettek. Bejegyzésében azt írta, az ukrán fegyveres erők vezérkarából egy forrás arról tájékoztatta, hogy az utasszállítót az orosz légvédelem lőtte ki orosz területről vagy közvetlenül az orosz-ukrán határról. A szerkesztő úgy tudja, hogy a térségben nem tartózkodik ukrán légvédelmi egység, csak szakadárok és orosz zsoldosok.

Petro Porosenko ukrán elnök kezdeményezte, hogy hozzanak létre állami bizottságot nemzetközi szervezetek szakértőinek bevonásával a légi katasztrófa kivizsgálására. Az államfő rámutatott arra, hogy az elmúlt néhány nap alatt ez már a harmadik tragikus eset, miután - mint mondta - korábban orosz területről lelőtték az ukrán légierők egy An-26-os szállító és egy Szu-25-ös vadászgépét.

"Nem zárjuk ki annak lehetőségét, hogy az utasszállítót lelőtték, ugyanakkor leszögezzük, hogy az ukrán fegyveres erők semmilyen támadást nem hajtottak végre a légtérben" - hangsúlyozta az ukrán elnök. Égő roncsokról és a földön heverő holttestekről küldött jelentést a Reuters hírügynökség tudósítója a malajziai utasszállító repülőgép lezuhanásának helyszínéről, Hrabovo közeléből.

Beszámolója szerint egy tisztviselő a helyszínen azt mondta neki, hogy legalább száz holttest hever a környéken, de - szavai szerint - a maláj gép becsapódásának helyszínétől 15 kilométerre is láttak szétszóródott roncsokat.

Fél éven belül két Malaysia Boeing 777-es szerencsétlenség 

Március 8-án a Dél-kínai-tenger felett tűnt el az egyik repülőgép, míg ma, csütörtökön Kelet-Ukrajna felett lőttek le egyet.

A Malaysia Airlines Amszterdamból Kuala Lumpurba repülő 17-es járatát a 9M-MRD lajstromjelű Boeing 777-200ER teljesítette. Ez a repülőgép tizenhét éve pontosan ezen a napon repült először: 1997. július 17-én.

A gépen 247 turistaosztályú és 35 business osztályú ülés volt. A legfrissebb adatok szerint a repülőgépen 280 utas és a 15 fős személyzet volt. A flightradar24.com oldal a repülőgéptől utoljára közép-európai idő szerint 15:21-kor kapott adatokat, 33 ezer láb magasságban: az utasszállító Donyecktől keletre, az orosz-ukrán határt keresztezte.

Szakértő: improvizálniuk kell a légiforgalmi irányítóknak

Több légi útvonal és egyes légterek lezárása miatt az irányítók csak improvizálni tudnak, az útvonalak és a repülési idők tartósan hosszabbak lesznek - mondta az MTI-nek Bakos József, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. főosztályvezetője csütörtökön.

Elmondása szerint egy légiforgalmi irányító számára annál rosszabb nincs, mint amikor egy gép eltűnik a radarernyőről, de a többi gépet ugyanúgy tovább kell irányítani. A leggazdaságosabb légi útvonalakat azonban időbe telik megtalálni, addig improvizálni kell, mert a járatok nem fognak megállni. Jelezte: a baleset miatt a magyar légtérben este már két olyan gép is megjelent, amely eredetileg nem ezen az útvonalon repült volna - közülük az egyik a balesetben érintett Malaysia Airlines egyik járata volt. Ezek azért választották a magyar légteret, mert nem akartak Ukrajna fölött repülni.

Bár az ukrán minisztérium pár napja közölte: lezárja a Donyeck fölötti légteret, az Eurocontrol adatbázisában a repülés időpontjában, és utána sem szerepelt semmilyen korlátozás. Emiatt a repülési tervet elfogadják, és a gép a megadott útvonalon haladhat.

A főosztályvezető elmondta, az eset távlati következménye lesz, hogy az eddig megszokott repülési útvonalak megváltoznak, a forgalom alakulásáról azonban egyelőre nem lehet becsléseket közölni, így arról sem, hogy a magyar légtér forgalmára az eset milyen hatással lesz. Elmondása szerint a légitársaságoknak a biztonság az elsődleges, ezért is jelentették be, hogy elkerülik a donyecki régiót.

Biztonságpolitikai szakértő az esetről

Kínos politikai és diplomáciai helyzetbe kerülhetnek a szeparatisták és Oroszország a Malaysia Airlines Amszterdam-Kuala Lumpur járatának lelövése után - mondta Tálas Péter, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Stratégiai Védelmi Kutatóközpontjának igazgatója csütörtökön az MTI-nek.

Tálas Péter az MTI-nek azt mondta, Oroszország láthatóan nem tudja szavatolni a nemzetközi légi közlekedés biztonságát és feltehetően az oroszok fegyvereivel lőtték le a gépet, mivel a nemzetközi közvélemény tudja, hogy az oroszok támogatják a szeparatistákat. Hozzátette: úgy tűnik, a szeparatisták azt hitték, hogy egy ukrán katonai szállítógépet lőttek le, és kínos, hogy az esetet a magát Donyecki Népköztársaságnak nevező állam hadügyminisztere jelentette be.

Ezt követően a donyeckiek ellen további, akár uniós szankciókat is foganatosíthatnak, és vita kezdődik majd arról, hogy ki a felelős az esetért - vélekedett. Ebben az oroszok Tálas Péter szerint "mosni fogják a kezeiket", de a nehézfegyverzet egy részét ők szállítják, 10 kilométer magasban lévő gépet pedig vállról indítható rakétával nem lehet lelőni.

A szakértő szerint ezzel együtt Oroszország is kellemetlen helyzetbe kerülhet, mert tudni, hogy Moszkva támogatja a szeparatistákat. További probléma, hogy nem tudják a szakadárokat fegyelmezni, pedig Oroszország nagyhatalom, ezt kötelessége lenne megtenni. A történtek után nyomás helyeződhet Oroszországra, hogy hagyjon fel a donyeckiek támogatásával, mert már a nemzetközi légiközlekedést is fenyegeti a háború - mondta Tálas Péter.

Lelőtték a Malaysia Boeing 777-esét Ukrajnában

Forrás: www.airportal.hu

Elérhetőségek

Kültéri parkoló 

Kültéri fedett parkolás

Beltéri, zárt teremgarázs

Szolgáltatásaink

Autómosás, takarítás

 

1./ Személyautó, SUV, Kisbusz

Autóját az időjárás függvényében takarítjuk, visszaérkezése előtti nap vagy aznap. Lehetőség szerint a takarítás után garázsba állítjuk.

 

2./ Prémium autótakarítás

A következőket tartalmazza a mosás és takarításon kívül:

- Autó Klímarendszerének, szellőzőinek és teljes utasterének  a szagsemlegesítése,  fertőtlenítése ózongenerátorral.

 

Próbáljon ki minket, és nem akar majd máshol parkolni!

Nálunk nincs reptéri behajtási költség!

Mozgássérült parkolóval is rendelkezünk

Bőrönd súlyának ellenőrzése

Kulturált családias környezet, tiszta mosdók

Óriás parkoló terület(kültér, beltér)

A legjobb árakat kínáljuk!

Megérkezéskor a reptéri transzfer azonnal indul. Több transzfer autóval dolgozunk.

Utasainkat közvetlenül az indulási szintre visszük.

Bankkártyás fizetési lehetőség

Bankkártyás fizetési lehetőség