A felek egyetértésének megfelelően a megállapodás részleteit nem hozzák nyilvánosságra, így rejtély marad, hogy mekkora összegű kártérítésben sikerült megegyeznie a két vállalatnak. Januárban már beszámoltunk arról, hogy közel 50 millió eurós kompenzációt követelt az Air Berlin a Brandenburg repülőtértől a már lassan két éves csúszásért, amely komoly károkat okozhatott a légivállalatnak.
Hartmut Mehdorn novemberben azt nyilatkozta a Bloomberg-nek, hogy a repülőtérrel több hónapos tárgyalásokat folytattak, melyek során számos megoldási javaslatot felvázoltak, amelyeket az üzemeltető cég nem kívánt elfogadni, így a peres úton kívánta a légitársaság érvényesíteni a követelését. Pontosan ma két éve annak, hogy a Berlin Brandenburg repülőtér üzemszerű működésének el kellett volna indulnia. A 2012. június 3-ai üzemkezdést reggel 6 órakor a Lufthansa zászlóshajója, az Airbus A380 flotta egyik tagja kezdte volna meg.
A konstrukciós hibák, a tűzvédelmi és füstelvezető rendszer hiányosságai miatt azonban azóta is folyamatosan kénytelen halasztani a légikikötő megnyitását a menedzsment. Egy tavaly szeptemberi jelentés szerint a hibajelenségek száma elérte a 65 ezret is. A remények szerint 2015-ben végre megnyithatja kapuit az új repülőtér, amely végre felszabadítaná a kapacitásuk határán működő Berlin-Tegel és Berlin-Schönefeld légikikötőket.
A The Local hírportál a "Mikor felejtettek el a németek építeni?" című cikkében hosszasan taglalja a Brandenburg szükségességét, hiszen a két jelenlegi reptér kapacitása rég nem képes kielégíteni az igényeket. Az áprilisban tapasztalt utasforgalmi növekedés hét százalék volt Tegel és Schönefeld esetében a 2013-as adatokhoz képest.
A főváros már a berlini fal leomlása óta vágyakozik egy új, nagyobb nemzetközi repülőtérre, amelyet a Brandenburg tudna beváltani, azonban a sorozatos hibák és a felbukkant korrupciós botrány nem segíti éppenséggel a projektet.
A hír forrása: Airportal.hu