gtag('config', 'AW-853523673');

Megszakított felszállással záróvizsgázott az A350XWB

Sikerrel teljesítette a megszakított felszállás vizsgáit az A350XWB, ami azt jelenti, hogy már csak az útvonal teljesítő próbák vannak hátra, és a berepülési program kész. Az Airbus szeptemberre szeretné megszerezni legújabb két-hajtóműves nagygépének típusengedélyeit, hogy az első sorozatgyártott példány átadása és forgalomba bocsátása még az év vége előtt megtörténhessen. 

Megszakított felszállással záróvizsgázott az A350XWB

Az MSN1, vagyis az egyes számú prototípusnak jutott feladatul, hogy bizonyítsa, az A350-900XWB a legkedvezőtlenebb körülmények között, maximális sebességről, hozzá maximális terheléssel is képes a futópályán maradni és biztonsággal megállni, ha arra szükség van. 

A megszakított felszállás legdurvább szcenárióját idézve a típus elé a gépnek kopott állapotú fékekkel, a hajtómű reverzeinek segítsége nélkül kellett tudni megálljt parancsolni annak a 268.9 tonnának, amelyet az A350-900XWB lehetséges legnagyobb felszálló súlya képvisel. A sebesség, amelyről meg kellet tudni fogni ezt a hatalmas tömeget is igen tekintélyes, a berepülő pilóták 300 km/h fölé gyorsították a gépet. 

Az A350XWB fékrendszere azonban az elvárásoknak megfelelően teljesített, ilyen forszírozott helyzetben is ellátta feladatát. A mozgási energia elnyelése azonban nem akármilyen terhelést rótt a fékekre, az Airbus meg is jegyzi, hogy 1400 Celsius fokosra hevülnek ilyenkor a tárcsák, ezért a megállást követően az abroncsok esetleges robbanását megelőzendő, az erre a célra fejlesztett biztonsági szelepeken keresztül a hő hatására azok automatikusan leeresztődnek. A futómű fékrendszerének ilyenkor még legalább 5 percen keresztül helyt kell állna, mialatt a repülőtéri tűzoltóosztagok kiérkeznek és megkezdik a szakszerű hűtést. 

Az A350XWB záróvizsgájának helyszínéül július 19-én a dél-franciaországi Istres légibázis szolgált, ahol a típus vizes futópálya tesztjeit is végezték korábban. Innentől - és ezért záróvizsga - már nincsenek hátra komolyabb, a típust drasztikus próbáknak alávető tesztek. A berepülési program a legutóbb szolgálatba állt, teljesen kiépített fedélzetű MSN5 prototípus útvonal teljesítő járatait kell hogy még elvégezze, de ott már aligha lesznek ijesztő, a típus határait feszegető repülési manőverek, felhevült-füstülő fékek, vagy éppen egy-hajtóműves le-, és felszállások. 

Megszakított felszállással záróvizsgázott az A350XWB

A teljes zárás után a hatóságokon a sor, hogy az A350-900XWB forgalomba helyezéséhez szükséges típusengedélyeiket kiadják. Eddig egyébként 2250 repült óránál tart a program, amelyet mintegy 540 felszállással értek el a legelső, tavaly június 14-i szűzrepülés óta. 

A típus indító légitársasága, a Qatar Airways lesz, amelynek nem kevesebb mint 43 darab A350-900XWB-re van érvényes rendelése, további 37 darab még hosszabb törzsű A350-1000XWB mellett.

Forrás: www.airportal.hu

Elérhetőségek

Kültéri parkoló 

Kültéri fedett parkolás

Beltéri, zárt teremgarázs

Szolgáltatásaink

Autómosás, takarítás

 

1./ Személyautó, SUV, Kisbusz

Autóját az időjárás függvényében takarítjuk, visszaérkezése előtti nap vagy aznap. Lehetőség szerint a takarítás után garázsba állítjuk.

 

2./ Prémium autótakarítás

A következőket tartalmazza a mosás és takarításon kívül:

- Autó Klímarendszerének, szellőzőinek és teljes utasterének  a szagsemlegesítése,  fertőtlenítése ózongenerátorral.

 

Próbáljon ki minket, és nem akar majd máshol parkolni!

Nálunk nincs reptéri behajtási költség!

Mozgássérült parkolóval is rendelkezünk

Bőrönd súlyának ellenőrzése

Kulturált családias környezet, tiszta mosdók

Óriás parkoló terület(kültér, beltér)

A legjobb árakat kínáljuk!

Megérkezéskor a reptéri transzfer azonnal indul. Több transzfer autóval dolgozunk.

Utasainkat közvetlenül az indulási szintre visszük.

Bankkártyás fizetési lehetőség

Bankkártyás fizetési lehetőség