Álláspontja szerint egy ilyen koncepció kidolgozása nemzetbiztonsági és nemzetgazdasági érdek, valamint az ország szuverenitásának a szimbóluma is. A Jobbik számításai szerint ezzel körülbelül százezer magyar munkahelyet lehetne teremteni.
Vona Gábor emlékeztetett arra is, hogy a Malév és Ferihegyi repülőtér privatizálását vizsgáló bizottság a munkája végeztével határozatban felkérte a közlekedésért felelős minisztert, hogy 2013. június 30-ig készítsen tervet egy nemzeti légitársaság létrehozásáról és a repülőtér magyar kézbe kerüléséről, ez azonban a mai napig nem készült el.
A frakcióvezető ismertette: a nemzeti légügyi stratégia létrehozásában, így a munkacsoport tevékenységében számítanak a civil szféra, a szakmai szervezetek és a kormány munkájára is. A Jobbik tervei szerint egy éven keresztül dolgozna a munkacsoport, de ez meghosszabbítható lenne igény esetén.
Bertha Szilvia a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy jelenleg a Liszt Ferenc repülőtéren "balkáni állapotok" uralkodnak, romlik a színvonal és egyre szűkül a repülőtér tevékenysége, ráadásul a Malév megszűnésével magyar légitársaság sincsen. Ezzel a Jobbik szerint fennáll a veszélye, hogy néhány éven belül Magyarország a perifériára szorul, és "valódi és értékelhető légiközlekedés nélküli országgá" válik, aminek komoly nemzetgazdasági és nemzetbiztonsági következményei lesznek.
Úgy fogalmazott: a kormány "tesze-tosza", hiszen bár azt nyilatkozzák, hogy várják a befektetőket egy magyar légitársaság megalapításához, de nincsen ehhez semmilyen koncepciójuk. Szerinte a munkacsoportnak pont az lenne a feladata, hogy egy a mindenkori kormányok számára azonnal felhasználható koncepciót készítsen, mert a Jobbik szerint igenis megvalósítható lenne egy budapesti székhelyű magyar nemzeti légitársaság, csak megfelelő tervek kellenek hozzá.
Forrás: Airportal