„Úgy érzem magam, mint egy gyerek karácsonykor, amikor kicsomagolja az ajándékát, és pont azt kapja, amit akart" – mondta a Ryanair vezérigazgatója azon a sajtótájékoztatón, amelyen bejelentették, hogy a cég 200 új Boeing 737 Max 200 repülőgép vásárlására kötött szerződést. „Ez az a gép, amelyre tíz éve várt már a Ryanair" – lelkendezett Michael O'Leary.
A harsány stílusáról ismert üzletember öröme ezúttal nem tűnik túlzónak. Az új gépen a vékonyabb ülések, valamint a szűkebb vécék és konyhák révén nyolc új ülést sikerül bepréselni a jelenlegi Boeing 737-800-asokhoz képest, ráadásul – az ígéretek szerint – az utasok kissé nagyobb lábtérrel utazhatnak majd. Mivel az utasok száma nem éri el a 200-at (197 ülés lesz), ezért újabb légiutas-kísérőt sem kell alkalmazni (minden 50 utasra jár egy).
Az új gépek csendesebb és alacsonyabb fogyasztású hajtóművekkel lesznek felszerelve, így a működési költségek akár 20 százaléka megtakarítható. Ezt pedig – O'Leary ígérete szerint - olcsóbb jegyek formájában az utasoknak adják tovább.
Jöhet az árháború
Ha a Ryanair beváltja ígéretét, komoly árháborúra van kilátás. Ami nem is ártana, hiszen egy nemrégiben közölt felmérés szerint a légitársaságok egyre drágább repülőjegyeket kínálnak (az érintett cégek vitatják ezt, és a rossz módszertannal magyarázzák az eredményt). Kérdés, hogy a 2024-ig beállítandó új gépekből mennyi repül majd a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. A Malév 2012-es csődje után a Ryanair 5 gépet telepített ide, mostanra azonban ez a szám kettőre olvadt (a Wizz Air 9 gépet állomásoztat itteni bázisán).
A Mindenki utazhat portál szerint azonban a jövő nyári menetrendtől kezdődően háromra bővülhet a budapesti Ryanair-gépek száma. A hírt az ír cég még nem erősítette meg, az egyelőre csak a foglalási rendszerből olvasható ki.
Forrás: www.origo.hu