Az AZ-63-as járat leszálláshoz készülő pilótája kétségbeesetten tapasztalta, hogy a jobb oldali futómű nem nyílik ki, és gyorsan az átstartolás mellett döntött - adta hírül a Corriera della Sera olasz napilap. A gép a leszállópálya fölött tette egy kört, hogy a földi személyzet is meggyőződjön róla, a futómű meghibásodott. A pilóták az átstartolás után 50 perccel, egyetlen főfutóval bravúrosan landoltak a Fiumicinio repülőtér 16L leszállópályáján. Mire a gép földet ért, a tűzoltóság speciális habbal vonta be a leszállópálya szóban forgó részét, felkészülve az esetleges tűzre.
Az utasok közben a vészhelyzetnek megfelelően, az üléseken előredőlve, fejüket két kezük közé fogva egyik pánikrohamból a másikba estek. A 151 utas közül a veszélyes landolás közben tízen szenvedtek könnyebb sérüléseket, de mindannyian épségben hagyták el a súlyosan megrongálódott repülőgépet a vészcsúszdákon.
„Mindenki nagyon félt" – számol be az egyik utas még mindig sokkos állapotban. "Sokan kiabáltak, imádkoztak. Persze sokkal rosszabb is történhetett volna. Hálásak lehetünk a kapitány, az 57 éves Bruno D’Agata lélekjelenlétének, aki hamar felismerte a problémát, és képes volt földre tenni a gépet”.
Idén júniusban a Wizz Air egyik, ugyancsak Airbus A320-as gépe szenvedett kísértetiesen hasonlóbalesetet ugyanezen a repülőtéren, csak ott a bal oldali futómű nem nyílt ki. A Bukarestből Rómába tartó járaton 165 utas volt, de a pilóta bravúrjának köszönhetően akkor sem történt komolyabb baj.
Forrás: Origo