Az MSN5-nek, amely az MSN2 után a flottában már a második teljesen kiépített utasfedélzetű gép, a típuskonfigurációs tesztek véglegesítésén túlmenően az ETOPS (Extended range Twin Operations), vagyis a két-hajtóműves hosszú távú repüléssel kapcsolatos, meghatározó jelentőségű tanúsító vizsgákat kell teljesítenie.
Az Airbus korábbi bejelentése szerint egyébként az A350-es számára minden eddiginél nagyobb, 350 perces engedélyt szeretne szerezni, túlszárnyalva az eddigi csúcstartó Boeing 777/787 párost a maguk 330 perces eltávolodási szabadságukkal.
Az A350XWB berepülő flottájához utolsóként csatlakozott gép a külsőségeket tekintve a harmadik, amely különleges, az Airbus hivatalos házi színeitől eltérő festésmintát visel. Az első az MSN2 volt, amely - utalva a típus szerkezeti felépítésére - látványos karbon mintázatot kapott, majd vele szinte egyidőben az MSN4, amely az indító légitársaság, a Qatar Airways emblémáját viseli, és most ez a harmadik, amely leginkább az MSN2 festésének szerényebb változata.
Az Airbus természetesen örömét fejezte ki a sikeresen teljesített szűzfelszállással, amely szerintük jól demonstrálja az A350XWB program teljesítőképességét és a célként kitűzött negyedik negyedévi első gépátadás elérését, avagy a típus forgalomba vezetését, ami a Qatar vezérigazgatójának egy korábbi nyilatkozata szerint november hónapban lehet.
A haladást ugyancsak jól bizonyítva, hogy az egészében 2500 órásra tervezett program már túllépett a kétezren. Mindezt körülbelül 500 repüléssel teljesítették, egy hónapban mintegy 80 órát a levegőben töltve gépenként, ami nem mellesleg Airbus rekordnak számít.
Az első A350-900XWB prototípus, az MSN1 2013. június 14-én szállt fel és repült először.
Forrás: Airportal.hu