A Haihszün 1-es szombaton érzékelte a 37,5 kilohertzes frekvencián pulzáló pittyegéseket. A fekete dobozok működéséről korábbi cikkünkben olvashat részletesen. Pontosan ilyen típusú jeleket bocsátanak ki magukból a repülőgépek fekete dobozai is aktiválódásuk esetén, hogy könnyebb legyen megtalálni őket. Mivel a Malaysia Airlines MH370-es járata március 8-án tűnt el, fekete dobozának akkumulátorai legfeljebb még egy-két napig képesek energiát szolgáltatni a hangjelzésekhez. Bár a dobozok jelzései szabványosak, azt nem lehet megállapítani belőlük, hogy melyik repülőgéphez tartoztak.
Vasárnap tizenkét repülőgéppel és tizenhárom hajóval végzik a maláj gép keresését három nagy területre koncentrálva az Ausztrália nyugati részén lévő Perth városától nagyjából kétezer kilométeres távolságban. A keresést koordináló ausztrál repülési szakember, Angus Houston a Guardiannek elmondta, hogy még a Haiohszün 1 előtt, pénteken is fogtak olyan hangokat, amelyek valószínűleg egy fekete doboztól származnak. Ez a kínai hajótól két kilométeres távolságban történt. A CNN szerint a hajók csak rövid ideig tudták fogni a pulzáló hangot, ami azt jelenti, hogy biztosan nincsenek a doboz közelében, mert akkor állandóan lehetett volna fogni a pittyegést, ami a víz alatt nagy távolságra is eljuthat.
Houston szerint még továbbra sem tudni, hogy a jelek biztosan az MH370-es fekete dobozától származnak-e, mindenesetre nagyon fontos kivizsgálni ezeket. A jelek felderítéséhez még egy HMS Echo nevű brit hadihajót is a másik két hajó mellé küldenek. A CNN-nek nyilatkozószakértő szerint a maláj gép úgy manőverezhetett, hogy szándékosan elkerülje azt, hogy a katonai radarok érzékeljék az útját.
A hír forrása: Origo