Az Aerolíneas Argentinas legújabb Boeingjei lízingcégek közvetítésével újonnan, közvetlenül a gyártótól érkeztek a flottába, amely utoljára 2013 végén bővült a 737 Next Generation gépcsalád legnépszerűbb 800-as szériájával. Az akkor átvett ugyancsak két gép azonban használtan, előző üzemeltetőjüktől, az Air Berlintől csatlakoztak.
A legújabbak közül az első (LV-FRK) január 22-én a CIT, míg a második (LV-FQY) január 25-én az AWAS lízingcég finanszírozási konstrukciójában került az Aerolíneas Argentinas birtokába. Mindkét gép fedélzete az eddigiekkel megegyezően 162 economy és 8 business üléssel állt szolgálatba, sőt a korszerű kényelemről a Boeing Sky Interior (BSI) kabinbelső rendszerei is gondoskodnak.
A gazdasági problémáktól korántsem mentes, a múlt évet - ugyan javuló tendenciával -, de 247 millió dolláros veszteséggel záró, mégis feltörekvő, komoly állami hátszelet élvező argentin légitársaság flottamodernizációs programja részeként az idei évben várhatóan további hat darab 737-800-ast fog flottájába venni, amelyek tartós bérletét ugyancsak a CIT és az AWAS cégek biztosítják. Az Aerolíneas Argentinas 2009-ben, az akkor kinevezett és azóta is elnök-vezérigazgató, Mariano Recalde vezetésével kezdte meg kis-, és középhatótávú gépparkjának frissítését, amikor Boeing 737-700 és 800 típusokra szerződött. A Next Generation gépek a flotta korábbi szériás 737-es (-200, -500), valamint MD-80 típusait voltak hivatottak váltani.
A légitársaság keskenytörzsű flottája mára már kizárólag a Boeing 737NG családjának típusaiból áll. Jelenleg 22 darab 737-700 és 8 darab 737-800-as teljesít szolgálatot. A további fejlesztést a 2013 októberében a Boeing gyárral kötött mintegy 1.8 milliárd dollár értékű 20 gépes 737-800 szerződés biztosítja, amely alapján a szállítások 2016-2018 folyamán bonyolódnak.
Forrás: Airportal